XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Afryka: specyficzny rynek, ale wart poznania

Afryka: specyficzny rynek, ale wart poznania
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Jak najefektywniej inwestować w Afryce i jak uniknąć pułapek - to pytania, nad którymi zastanawiali się paneliści podczas drugiej części IV Forum Współpracy Gospodarczej Afryki i Europy Centralnej, które odbyło się 10 maja 2017 roku w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Jednym z problemów polskich przedsiębiorców, którzy zamierzają inwestować w Afryce, jest wiedza. Można czasem zauważyć automatyczne przenoszenie na Afrykę pewnych oczekiwań i wiedzy, które posiadamy. Ale w Afryce rzeczywistość jest inna i następuje rozczarowanie. Niektóre kwestie, jak np. dystanse realnie rzutują na to, jak biznes w Afryce powinien być robiony – mówił Robert Zduńczyk, prezes Fundacji Ekonomicznej Polska-Afryka Wschodnia. 

Dodał, że natura i pogoda w Afryce mają większy niż w Europie wpływ na to, jak realizowany jest biznes. - Na przykład w Tanzanii po długim okresie braku deszczu nagle zaczęło bardzo padać i okazało się, że główne drogi zostały podmyte. I dostawy, zamiast odbyć się w ciągu 3-4 dni, odbywają się w ciągu 2 tygodni. Trzeba mieć tę wiedzę, żeby nie zakładać nierealnych oczekiwań. Przykładowo – gdy planujemy przedsięwzięcie w drugiej połowie maja w Tanzanii, trzeba uwzględnić porę deszczową. Tej wiedzy brakuje, np. nie zawsze przedsiębiorcy z Polski wiedzą, ile jest pór deszczowych i w jakim rejonie Afryki - tłumaczył Robert Zduńczyk.

- Dlatego ważna jest kwestia budowania wiedzy w różny sposób.  Najlepiej samodzielnie, ponieważ budowanie jej tylko w oparciu o informacje z internetu jest niewystarczające. Trzeba spędzić pewną ilość czasu na miejscu. Realizowanie przedsięwzięć z perspektywy klimatyzowanego hotelu nie jest dobre. Ponadto rozczarowanie przedsiębiorców wynika z podejścia Afrykańczyków do czasu - oni np. podchodzą z pokorą do tego, że pada deszcz - dodał Zduńczyk. 

W jaki więc sposób lepiej można poznać specyfikę Afryki? Czytaj na PortaluSpożywczym.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Afryka: specyficzny rynek, ale wart poznania

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!