Biuro podróży Alfa Star ogłosiło upadłość

Biuro podróży Alfa Star ogłosiło upadłość
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Biuro podróży Alfa Star ogłosiło utratę płynności finansowej, o czym poinformowało w sobotę na swych stronach internetowych. Podkreśliło jednocześnie, że uruchamia procedurę, mającą na celu zagwarantowanie powrotów turystów do kraju oraz umożliwienie im m.in. zwrot wniesionych środków.

Informację o kłopotach firmy potwierdziła PAP rzeczniczka Polskiej Izby Turystyki Marzena Zarzycka. Powiedziała, że przygotowuje stosowny komunikat w tej sprawie.

Rzecznik MSZ Marcin Wojciechowski napisał na Twitterze, że służby konsularne będą wspierać powrót polskich turystów biura Alfa-Star do kraju, za który odpowiada Mazowiecki Urząd Marszałkowski

Alfa Star S.A. podało na swych stronach internetowych, że w związku z utratą płynności finansowej zmuszone jest do zaprzestania realizowania i dalszej sprzedaży oferty turystycznej. "Tym samym Alfa Star S.A. uprzejmie informuje, iż nie wykona obowiązków umownych z umów o świadczenie usług turystycznych" - podkreśla.

W komunikacie wyjaśnia, że w celu zabezpieczenia przysługujących turystom praw przedłożyło do marszałka województwa mazowieckiego stosowne oświadczenie i dokumenty wynikające z obejmujących biuro gwarancji. Precyzuje też, że gwarancje opiewające na 20 mln zł wystawił polski oddział firmy ERV Europaeische Reiseversicherung AG, a jej beneficjentem jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

Ze wstępnych informacji wynika, że poza granicami kraju przebywa ok 1500 klientów biura podróży Alfa Star. Czytaj więcej: Ok.1,5 tys. klientów Alfa Star wciąż za granicą

W komunikacie biura stwierdzono, że we wszystkich sprawach związanych z niezrealizowanymi umowami o świadczenie usług turystycznych, powrotami do kraju oraz w sprawie zwrotu środków za niezrealizowane świadczenia Alfa Star S.A. zaleca kontakt z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

W sytuacji upadku biura podróży procedura wygląda tak, że marszałek województwa uruchamia jego gwarancję ubezpieczeniową. Z tych pieniędzy opłaca koszty powrotu klientów biura do Polski, a także zaspokajane są z nich roszczenia tych osób, które zapłaciły za wycieczkę, ale nie zdążyły na nią pojechać.

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych organizator lub pośrednik turystyczny musi posiadać na wypadek swojej niewypłacalności zabezpieczenie finansowe w formie m.in. umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.
Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!