Niepewność na rynku produktów szybkozbywalnych pozostanie na dłużej

Niepewność na rynku produktów szybkozbywalnych pozostanie na dłużej
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Nestle Polska dostrzega spowolnienie na polskim rynku, które przekłada się na nastroje konsumentów. Mimo to Polska nadal jest krajem dużych możliwości dla wszystkich firm, bo to silny kraj, z silną gospodarką. W drugiej połowie roku Nestle nie spodziewa się jeszcze większych zmian na rynku FMCG, a firmom, takim jak Nestle, nadal nie będzie łatwo.

- Podobnie, jak innym krajom w Europie i na świecie, Polsce również towarzyszy niepewność gospodarcza, jednak zawirowania te dotknęły ją w mniejszym stopniu niż np. Niemcy czy Hiszpanię. Oczywiście wpływ jest widoczny. Dostrzegamy spowolnienie na rynku, które przekłada się na nastroje konsumentów. Mimo to Polska nadal jest krajem dużych możliwości dla wszystkich firm, w tym oczywiście naszej. To silny kraj, z silną gospodarką i warto tu inwestować - powiedział w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Chandra Kumar, członek zarządu i dyrektor finansowy Nestle Polska.

- Analizując sytuację przez pryzmat danych makroekonomicznych i kondycji rynku FMCG, w drugiej połowie roku nie spodziewamy się większych zmian. Przewidujemy, że to poczucie niepewności związane z obecną sytuacją gospodarczą, które nazywamy "nową rzeczywistością", może się utrzymywać. Analogicznie do pierwszej połowy roku, druga też nie będzie łatwa. Nestlé jednak nadal odnotowuje wzrost. Wierzę, że uda nam się go utrzymać - dodaje.

Mimo to Nestle widzi wiele możliwości rozwoju w Polsce i podkreśla, że obecnej niepewności gospodarczej nie można nazwać zagrożeniem dla działalności firmy.

- To jest po prostu coś, co jest wpisane w prowadzenie działalności biznesowej i z czym musimy sobie poradzić. Wzrost gospodarczy i okres prosperity przez długi czas sprzyjał biznesowi i społeczeństwu w Polsce. Aktualnie spotykamy się z nową sytuacją, do której należy się dostosować i jestem przekonany, że uda nam się z tego wyjść obronną ręką - mówi Kumar.

Pytany czy przyszły rok będzie już łatwiejszy zarówno dla Nestle jak i dla branży pod względem gospodarczym Kumar odpowiada:
- Nie powiedziałbym, że będzie łatwiejszy, powiedziałbym raczej, że działamy obecnie w innej, nowej rzeczywistości - mówi.
- Przez ostatnie 15-20 lat Nestlé w Polsce rozwijało się w dużym stopniu organicznie, dlatego osiągnęliśmy nieco niższy poziom rozwoju niż na dojrzałych rynkach europejskich. To, co nas teraz czeka, to dostosowanie firmy do nowej rzeczywistości i rozwijanie biznesu w nowym otoczeniu - dodaje dyrektor finansowy.

Czytaj więcej w serwisie portalspozywczy.pl.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niepewność na rynku produktów szybkozbywalnych pozostanie na dłużej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!