XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Piechociński na EEC 2016: zła konkurencja polskich firm na zagranicznych rynkach

Piechociński na EEC 2016: zła konkurencja polskich firm na zagranicznych rynkach
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Polskie firmy na rynkach zagranicznych nie powinny konkurować ze sobą nawzajem. Doskonałym przykładem takiej nierozsądnej walki są nasze mleczarnie, które na rynkach zagranicznych walczą ze sobą głównie ceną - powiedział Janusz Piechociński, były wicepremier podczas debaty „Ekspansja zagraniczna polskich firm” na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Podkreślał, że niestety wiele polskich przedsiębiorstw walczy ze sobą na rynkach zagranicznych. - Chcąc zdobyć kontrakt na rynkach np. afrykańskim, polskie mleczarnie walczą ze sobą głównie ceną. Zagraniczny kontrahent zwracając się do jakiegoś polskiego dostawcy lub go szukając, zawsze zaczyna negocjacje od najniższej oferty – mówił Janusz Piechociński.

Skutkuje to coraz większym spadkiem cen i przychodów dla eksporterów, ale także dla polskich rolników. - Wiem, że w niektórych rejonach polski wschodniej, cena mleka spadła już nawet do 60 groszy za litr – mówił były wicepremier.

W jego opinii, w efekcie takiego podejścia eksport staje się coraz mniej dochodowy, a ekspansja zagraniczna coraz bardziej kosztowna. Działając w ten sposób, firmy same poniekąd doprowadzają do zmniejszenia swojej marży. Należy dodatkowo pamiętać, że decydując się na eksport w dalsze rejony świata, jakimi są Afryka czy Azja, uwzględnić należy koszt i czas transportu i logistyki. - Te koszty dodatkowo zmniejszają zyskowność eksportu – zauważył Piechociński.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Piechociński na EEC 2016: zła konkurencja polskich firm na zagranicznych rynkach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!