Szansą dla przedsiębiorców znad Wisły są kłopoty z sukcesją w niemieckich biznesach rodzinnych - informuje "Rzeczpospolita".
Według czerwcowego raportu firmy doradczej KFMG oraz Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska) w 2013 roku Niemcy były dopiero ósmym co do wielkości odbiorcą bezpośrednich inwestycji zagranicznych Polski, przyciągając z nich zaledwie 4 proc.
Według AHK Polska większą aktywność na rynku niemieckim mogłyby wykazywać polskie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), dla których szansą na zwiększenie ekspansji mogą się okazać problemy z sukcesją niemieckich przedsiębiorstw rodzinnych.
Z badań Zrzeszenia Niemieckich Izb Przemysłowo-Handlowych wynika, że problem ze znalezieniem odpowiednich sukcesorów dotyczy ok. 40 proc. małych firm, w tym przedsiębiorstw rodzinnych oraz spółek osobowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polskie firmy idą na podbój Niemiec