Firma buduje swój wizerunek latami, więc stereotypy mimo, że słabsze wciąż są obecne. W PRL-u "prywaciarze" byli znienawidzeni, uciskani przez władzę i stawiani w złym świetle. Później nie było lepiej. I, jak pokazuje badanie TNS na zlecenie Rzetelnej Firmy uczciwość przedsiębiorców nadal nie jest taka oczywista. O wizerunku polskich firm i o tym, że trzeba wciąż go poprawiać rozmawialiśmy z Waldemarem Sokołowskim, prezesem Programu Rzetelna Firma.
- Przede wszystkim należy powiedzieć, że Polacy doceniają polskich przedsiębiorców. Dostrzegają, że to nie rząd daje im pracę i finansuje funkcjonowanie wielu sfer życia publicznego, ale właśnie prywatni przedsiębiorcy. Na rynek pracy wchodzi pokolenie nastawione na sukces i indywidualizm, dla których ludzie przedsiębiorczy, którzy odnieśli sukces są wzorami do naśladowania. Nie sposób jednak nie zauważyć, że mimo poprawy wizerunku poprawił, wciąż widnieją na nim rysy. Doceniamy ludzi biznesu, ale wątpimy w ich uczciwość i konkurencyjność.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prezes Rzetelnej Firmy: zaufanie fundamentem gospodarki rynkowej