Sportowe sukcesy poprawiają powszechne nastroje oraz samoocenę ludzi. Zwiększają poczucie dumy narodowej. Krótko mówiąc: wpływają na jakość życia całych społeczeństw.
Wielu określa piłkę nożną mianem współczes-nej religii. Coś w tym jest: wystarczy spojrzeć na trybuny południowoamerykańskich stadionów. Sukcesy sportowe, odnoszone szczególnie na dużych imprezach, dowartościowują całe narody i promują państwa. Zwłaszcza te mniejsze, leżące na krańcach świata. Nie brak więc i takich opinii, że zwycięstwo w prestiżowych, międzynarodowych zawodach może przynieść im większe korzyści niż wygrana w lokalnym konflikcie zbrojnym. I bardzo dobrze, nawiasem mówiąc...
Przemysł
Zawodowy sport, w tym głównie piłka nożna, jest też dynamicznie rozwijającym się biznesem. Inwestowanie w sport wymaga jednak cierpliwości. Powinno być działaniem obliczonym na efekt w dłuższej perspektywie. Budowanie marki, kreowanie wizerunku poprzez sport musi więc być przedsięwzięciem długofalowym i dokładnie zaplanowanym. A do tego obarczonym sporym ryzykiem: bywa, że przegrywają murowani nawet faworyci.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stadiony z kasą