Ponad 816 tys. osób odwiedziło Pawilon Polski na światowej wystawie EXPO w Mediolanie - poinformowała w poniedziałek w Warszawie szefowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak. W niedzielę padł rekord - przyszło do niego 18 tys. gości - zaznaczyła.
Przypomniała też, że EXPO oprócz promocji najnowszego dorobku Polski, stwarza możliwość nawiązania kontaktów biznesowych, m.in. za pośrednictwem seminariów dla przedsiębiorców, czy targów. Jednocześnie wystawa pozwala na pokazanie Polski nowoczesnej, a prezentacji polskiej branży rolno-spożywczej towarzyszą spotkania poświęcone innym gałęziom gospodarki: technologiom rolniczym, turystyce, sektorowi informatycznemu, kosmicznemu, czy polskiej nauce.
Lublińska-Kasprzak powiedziała, że w ramach EXPO lub towarzyszących wystawie seminariów doszło już do co najmniej setek spotkań polskich przedsiębiorców z biznesmenami włoskimi. Zauważyła, że z czasem przyniosą one wymierne efekty gospodarcze.
"Udział polskich przedsiębiorców organizujemy pod egidą EXPO już od ubiegłego roku. Z tych spotkań, wydarzeń, rodzą się kontakty, które często, po wielu miesiącach pracy (...) przekładają się na konkretne kontrakty" - tłumaczyła.
"Staramy się pokazywać Polskę poprzez pawilon, prezentować potencjał polskiej gospodarki, polskie firmy" - mówiła. "Przez te kilka miesięcy bardzo dużo polskich produktów, m.in. na stałe obecne jabłka, ale również owoce sezonowe, różne inne produkty spożywcze są cały czas obecne" - dodała.
Prezes wskazała także, że w najbliższą niedzielę w ramach EXPO odbywa się Dzień Polski. Tak jak dotychczasowe wydarzenia w Pawilonie Polski, będzie łączył gospodarkę ze sztuką. Odbędą się więc koncerty, m.in. Orkiestra Filharmonii Narodowej wykona IV symfonię Henryka Góreckiego, czy np. poświęcona porcelanie użytkowej wystawa "Stół polski".
Dzień później, z udziałem wicepremiera Janusza Piechocińskiego i przedstawicieli polskich instytucji i firm, odbędzie się polsko-włoskie forum gospodarcze dla przedsiębiorców z Włoch. Spotkanie będzie dotyczyć potencjału polskiej gospodarki, możliwości inwestowania oraz współpracy z polskimi firmami.
Włochów do odwiedzin polskiego pawilonu zachęcają reklamy z udziałem mieszkającej w Italii polskiej modelki i aktorki Katarzyny Smutniak oraz szefa PZPN, a niegdyś piłkarza włoskich klubów sportowych, Zbigniewa Bońka.
Wielkim zainteresowaniem cieszy się także towarzysząca EXPO kampania promocji Polski w internecie. Jak wskazała prezes PARP, trafiła ona do ponad 100 mln osób, a profil polskiego pawilonu na Facebooku "polubiło" ponad 50 tys. internautów.
Promocję Pawilonu Polski wspiera muzyka Chopina - do tej pory w ramach EXPO zorganizowano 13 koncertów chopinowskich.
Dyrektor Departamentu Programów Offsetowych w Ministerstwie Gospodarki Hubert Królikowski przypomniał też, że w polskim pawilonie "wszystko jest żywe", wystawy zmieniają się, organizują je zarówno instytucje centralne, jak i regiony oraz Polska Organizacja Turystyczna.
EXPO 2015 w Mediolanie trwa od 1 maja. Bierze w niej udział 145 krajów i organizacji międzynarodowych. Swoje pawilony zbudowały 54 państwa, pawilon polski należy do największych i najpopularniejszych.
Ekspozycja potrwa do końca października.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Tłumy odwiedzających w polskim pawilonie EXPO w Mediolanie