W Polsce jest za dużo dyskontów? Będzie jeszcze więcej

W Polsce jest za dużo dyskontów? Będzie jeszcze więcej
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

W 2014 roku na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypadało 10.7 tys. mieszkańców. Dużo? Według ekspertów cytowanych przez portal dlahandlu.pl nasycenie tym formatem sklepów może być znacząco większe w naszym kraju.

Serwis dlahandlu.pl, powołując się na raport firmy Market Side "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych", przypomina, że w 2014 roku na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypadało 10.7 tys. mieszkańców. W 2013 roku wskaźnik ten wynosił 11.7 tys. mieszkańców, a 5 lat wcześniej (2009 rok) 18.5 tys.

- W naszej ocenie nasycenie tym formatem sklepów może być znacząco większe. Dla porównania, na rynku niemieckim na jeden dyskont przypada 5.2 tys. mieszkańców. Uwzględniając różnice w strukturze ludności oceniamy, że w Polsce możliwe jest osiągnięcie poziomu 7.0-7.5 tys. mieszkańców/dyskont - oceniają eksperci Market Side.

W Niemczech w 2013 r. działało 15.477 dyskontów. Udziały operatorów w liczbie sklepów kształtują się następująco: Aldi 27 proc., Lidl 22 proc., Netto 18 proc., Penny 11 proc., Norma 4 proc. oraz inni 5 proc.

Jak wskazuje Market Side, silna ekspansja sieci dyskontowych to wyraźny trend w większości krajów rozwiniętych.

Połowa (4 tysiące) sklepów Aldi jest obecnie zlokalizowana poza Niemcami, nie tylko w Europie, ale również w USA, gdzie sieć działa też pod marką Trader Joe’s oraz w Australii. Trader Joe’s, mimo ograniczonego asortymentu (4 tys. sku) i dominacji marek własnych (80% oferty), jest wg Consumer Reports najlepiej ocenianą przez klientów siecią spożywczą w USA. W 2013 roku grupa Aldi była 5-tym największym detalistą w Europie, ze sprzedażą wartości 81 mld dolarów i 4,7% dynamiką wzrostu.

Lidl 2/3 ze swoich 10 tys. sklepów ma zlokalizowane w różnych krajach naszego kontynentu, najwięcej we Francji (1500) i w krajach Beneluxu (700), ponad 500 sklepów ma także w Wielkiej Brytanii, Polsce i Hiszpanii. Sieć planuje na 2018 rok wejście na rynek amerykański. Cała grupa Schwarz, będąca również właścicielem sklepów Kaufland, w 2013 roku miała 99 mld dolarów sprzedaży i wzrost na poziomie 9,5%. W ub. roku po wyprzedzeniu grupy Carrefour, Schwarz stał się największym detalistą w Europie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W Polsce jest za dużo dyskontów? Będzie jeszcze więcej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!