W czerwcu pracodawcy opublikowali w sieci rekordową liczbę 170 tys. ofert zatrudnienia. Szukają też nowych sposobów dotarcia do potencjalnych kandydatów – pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".
"Wprawdzie liczba ofert pracy nie przyrasta obecnie tak dynamicznie, jak przed dwoma laty, ale fakt że rośnie nieprzerwanie od siedmiu miesięcy potwierdza bardzo dobrą sytuację na rynku pracy" - ocenia Robert Pater z Katedry Makroekonomii WSIiZ w Rzeszowie, która wraz z Biurem Inwestycji i Cykli Ekonomicznych przygotowuje Barometr Ofert Pracy.
Według jego danych, najszybciej rosła w czerwcu liczba ofert zatrudnienia w usługach, w tym - w logistyce, gdzie ogłoszeń było o 30 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dobrą sytuację na rynku pracy widać również w wynikach dużych serwisów rekrutacyjnych. Ich przedstawiciele zwracają uwagę, że tradycyjne ogłoszenie o pracy już nie wystarczy, by zdobyć pracowników. Zwłaszcza tych wykwalifikowanych, których niedobór jako barierę w rozwoju wskazuje już 38 proc. firm w badaniu GUS - podaje "Rzeczpospolita".
"Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę, że teraz trzeba zabiegać o uwagę kandydata. Zmienia się więc forma graficzna ofert, do których dołączane są migawki filmowe z miejsca pracy, wideo z wypowiedziami jej pracowników" - mówi Marek Jurkiewicz z InfoPraca.pl, gdzie klienci coraz częściej korzystają z wprowadzonej w tym roku usługi e-marketingowego wsparcia ogłoszeń m.in. poprzez kampanie na Facebooku, w wyszukiwarkach czy przez esemesy - czytamy w "RP".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zaostrza się "walka na oferty pracy"