Być najlepszym na świecie? A może wystarczy być dość dobrym? I jedno, i drugie: trzeba dążyć do perfekcji w tym, co stanowi istotę naszego zawodu. Do reszty zadań możemy się przykładać jako tako.
Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Lodów, sklepowe lodówki z zamrożonymi deserami zawojowały smaki waniliowy, czekoladowy i orzechowy - w takiej kolejności. Można by przypuszczać, że "zwycięzca" zestawienia ma tylko nieco więcej zwolenników niż "zawodnicy" numer 2 i 3. Ale rozkład preferencji wygląda inaczej. Waniliowe lody zdobyły prawie 30 proc. rynku, czekoladowe - ok. 8 proc., a orzechowe - 5 proc. Tuż za podium znalazły się smaki: truskawkowy, neapolitański i straciatella (każdy z 3-4 proc. w światowej sprzedaży).
To samo dotyczy filmów, piosenek, książek, a nawet ludzi. Często nagradzamy osobę na szczycie, a wysokość premii jest nieproporcjonalna do jej umiejętności, zasług i przewagi nad rywalami. Dlatego Robert Lewandowski zgarnia 10 razy więcej kontraktów reklamowych niż Jakub Błaszczykowski czy Łukasz Piszczek, choć wszyscy skutecznie kopią piłkę w Bundeslidze.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.