CSR to nie PR. Oczekiwania społeczne wobec biznesu coraz większe

CSR to nie PR. Oczekiwania społeczne wobec biznesu coraz większe
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Coraz więcej firm stawia na CSR. Chcą angażować się społecznie, ponieważ czerpią korzyści marketingowe i employer brandigowe? A może oczekiwania społeczne wobec biznesu rosną?

  • Niektóre firmy angażują się w działania CSR w celach marketingowych. Zależy im przede wszystkim na budowaniu wizerunku spółki.
  • CSR powinien być związany z podstawową działalnością biznesu, wówczas jest szansa, że nie będzie traktowany jako narzędzie do własnych zysków i chwilowa moda.
  • By współpraca firmy z organizacją pozarządową była owocna, potrzebne jest partnerstwo, które muszą budować obie strony.

Coraz większą grupę pracowników stanowią młode osoby, które chcą łączyć rozwój zawodowy z poczuciem misji.

- Pracodawcy zadają sobie pytanie, jak angażować ludzi i realizować cele firmy, jednocześnie dając młodym poczucie realizacji samego siebie. Dodatkowo młodzi potrzebują zmian. Chcą także widzieć sens wykonywanej pracy. Projekty społeczne pomagają połączyć pracownika z miejscem pracy, a także dają poczucie wspólnoty - mówi Monika Bajka, prezes Domu Aniołów Stróżów - Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży.

Również Oliwia Kwiatkowska, partner zarządzająca TDJ Foundation, zauważa zmiany w postawie młodych. - Jeden z naszych pracowników zdecydował się odejść z firmy po czterech miesiącach. Zapytany o to, co mu nie odpowiadało, oznajmił, że po kilku miesiącach nie widział swojego wpływu na firmę, więc postanowił rozstać się z nią - mówi.

- Tworzymy kulturę organizacyjną, uwzględniając nie tylko aspekt biznesowy, ale również społeczny. Pracownicy włączają się w organizowane akcje, ponieważ chcą być częścią pozytywnych aspektów. Wolontariat pracowniczy daje możliwość zaangażowania się - wyjaśnia Oliwia Kwiatkowska. - Wyzwaniem dla firm jest nie tylko stworzenie kultury organizacyjnej, ale również jej zdrożenie w oparciu o wartości - dodaje.

Artur Nowak Gocławski, członek zarządu ANG Spółdzielnia, zwraca uwagę na inny aspekt - podstawowe wymagania wobec współpracowników są cały czas takie same niezależnie od pokoleń. Potrzeba dialogu z ludźmi, traktowania pracowników z szacunkiem, poczucia bezpieczeństwa, odpowiedzialnego przywództwa, możliwości sprawczości - tego oczekują wszyscy, niezależnie od wieku. Czytaj dalej
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CSR to nie PR. Oczekiwania społeczne wobec biznesu coraz większe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!