XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Młodzi nie chcą do tradycyjnych zawodów. Jak radzi sobie światowy lider?

Młodzi nie chcą do tradycyjnych zawodów. Jak radzi sobie światowy lider?
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Wbrew powszechnym obawom, roboty nie zabiorą nam pracy, jednak wymuszą kształcenie w nowych kierunkach - mówi Magdalena Jankowska, dyrektor HR na Europę Północno-Wschodnią w Owens-Illinois, producencie szklanych opakowań.

Mówi się, że zawód hutnika, który w przeszłości był zawodem tradycyjnym, przekazywanym z pokolenia na pokolenie, w oczach młodego pokolenia stracił atrakcyjność. Czy faktycznie tak jest?

- Brak zainteresowania młodych osób tradycyjnymi zawodami to problem nie tylko hut. Cały sektor przemysłowy zmaga się z niedoborem fachowców. Lata zastoju w szkolnictwie zawodowym sprawiły, że ze szkół wychodziły kolejne roczniki młodych, którzy mieli problemy ze znalezieniem pracy. Widzimy jednak, że ten trend zaczyna się odwracać.

Młodzi zaczęli sobie zdawać sprawę, że posiadanie praktycznych umiejętności technicznych jest doceniane na rynku pracy i po prostu się opłaca, zwiększając ich szanse na atrakcyjną i dobrze płatną pracę. Dodatkowo pod wpływem pokoleń Y i Z rynek zaczął się zmieniać, a młodzi coraz lepiej się na nim odnajdują. Mimo że w zakładzie nie jesteśmy w stanie zagwarantować np. elastycznego czasu pracy, to staramy się tworzyć atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Jak zatem obalić stereotypy dotyczące pracy w hucie i przyciągnąć młodych do firmy? 

- Korzystamy z tego, że jesteśmy organizacją o zasięgu globalnym i liderem w swojej branży. Żadna inna firma na świecie nie produkuje tylu opakowań szklanych, co O-I. Co za tym idzie, gwarantujemy naszym pracownikom nie tylko możliwość rozwoju w międzynarodowym środowisku, ale również pozyskania unikatowego doświadczenia.

Dla młodych dodatkowym atutem jest to, że efekty swojej pracy widzą na co dzień w swoich kuchniach czy na sklepowych półkach. Wytwarzamy szkło dla najpopularniejszych światowych marek z sektora żywności i napojów, w przyjaznym dla środowiska opakowaniu, co - jak na co dzień obserwujemy - staje się coraz bardziej docenianym przez pracowników i kandydatów aspektem.

(...)

Czytaj więcej w serwisie PulsHR.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Młodzi nie chcą do tradycyjnych zawodów. Jak radzi sobie światowy lider?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!