Expo w Dubaju będzie pierwszym, w ramach którego zrealizujemy program promocji polskich marek i championów narodowych – zapowiedział Tomasz Pisula prezes PAIH pełniący jednocześnie funkcję Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy Expo 2020.
- Pierwsza wystawa światowa w regionie MEASA (Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej) potrwa od 20 października 2020 r. do 10 kwietnia 2021 r.
- Organizatorzy oczekują udziału 200 państw z całego świata.
- Koszt organizacji Expo 2020 szacuje się na ok. 6 mld dol.
- Expo w Dubaju będzie pierwszym, w ramach którego zrealizujemy program partnerstwa komercyjnego, tj. promocji polskich marek i championów narodowych - powiedział, cytowany w komunikacie, Pisula. Za udział Polski w wydarzeniu odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).
Przygotowania do udziału Polski w Expo 2020 już trwają. Pod koniec maja, jak wskazała PAIH, zakończył się konkurs dla firm na promocję produktów i technologii. - Dziś PAIH zaprasza wszystkie inne podmioty do współpracy komercyjnej - zaznaczono.
Jak wskazał Pisula, dubajskie expo będzie dla Polski wyjątkowe nie tylko pod względem koncepcji budowy pawilonu (konkurs architektoniczny poprzedził konkurs dla firm), ale także z uwagi na nowatorskie podejście do promocji kraju i jego gospodarki. - Chcemy (...) pokazać Polskę przez pryzmat sukcesów naszych championów, by jednocześnie wesprzeć ich w ekspansji zagranicznej - podkreślił. Dodał, że po raz pierwszy "wychodzimy z takim programem promocji wizerunku naszego kraju i ambitnych przedsiębiorstw".
Pisula zaznaczył, że do konkursu dla rodzimych MŚP zgłosiły się firmy z takich branż jak: medyczna, budowlana, spożywcza, IT, energetyczna i transportowa. - Poprzez konstrukcję pawilonu, będziemy mogli zaprezentować również ich unikalną ofertę - wskazał.
Jak zaznaczyła koordynatorka projektu, Monika Dyląg-Sajór, polskie firmy będą mogły skorzystać z wielorakiej formy współpracy: sponsoringu elementów ekspozycji pawilonu, wyposażenia pomieszczeń biurowych i gastronomicznych, wydarzeń towarzyszących i sponsoringu łączonego.
- Ta ostatnia zawiera założenia sponsoringu elementów ekspozycji i organizacji Dnia Polski, czyli wiąże się z otrzymaniem (...) tytułu partnera wydarzenia - podkreśliła. Dodała, że po uruchomieniu konkursu architektonicznego, czyli jeszcze w czerwcu, Agencja rozpocznie indywidualne spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi współpracą.
Według PAIH w największej imprezie wystawienniczej świata mogą wziąć udział również województwa. - Do expo przygotowujemy się z partnerami lokalnymi, spotykamy się i rozmawiamy o wypracowaniu optymalnego podejścia do promocji polskich regionów. Już 15 z nich przygotowało taką strategię - zaznaczyła Dyląg-Sajór.
W środę w siedzibie PAIH odbyło się seminarium dla firm na temat możliwości promocji ich produktów i usług podczas expo.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Narodowe championy jadą w świat promować Polskę