Nestle Polska dostrzega spowolnienie na polskim rynku, które przekłada się na nastroje konsumentów. Mimo to Polska nadal jest krajem dużych możliwości dla wszystkich firm, bo to silny kraj, z silną gospodarką. W drugiej połowie roku Nestle nie spodziewa się jeszcze większych zmian na rynku FMCG, a firmom, takim jak Nestle, nadal nie będzie łatwo.
- Analizując sytuację przez pryzmat danych makroekonomicznych i kondycji rynku FMCG, w drugiej połowie roku nie spodziewamy się większych zmian. Przewidujemy, że to poczucie niepewności związane z obecną sytuacją gospodarczą, które nazywamy "nową rzeczywistością", może się utrzymywać. Analogicznie do pierwszej połowy roku, druga też nie będzie łatwa. Nestlé jednak nadal odnotowuje wzrost. Wierzę, że uda nam się go utrzymać - dodaje.
Mimo to Nestle widzi wiele możliwości rozwoju w Polsce i podkreśla, że obecnej niepewności gospodarczej nie można nazwać zagrożeniem dla działalności firmy.
- To jest po prostu coś, co jest wpisane w prowadzenie działalności biznesowej i z czym musimy sobie poradzić. Wzrost gospodarczy i okres prosperity przez długi czas sprzyjał biznesowi i społeczeństwu w Polsce. Aktualnie spotykamy się z nową sytuacją, do której należy się dostosować i jestem przekonany, że uda nam się z tego wyjść obronną ręką - mówi Kumar.
Pytany czy przyszły rok będzie już łatwiejszy zarówno dla Nestle jak i dla branży pod względem gospodarczym Kumar odpowiada:
- Nie powiedziałbym, że będzie łatwiejszy, powiedziałbym raczej, że działamy obecnie w innej, nowej rzeczywistości - mówi.
- Przez ostatnie 15-20 lat Nestlé w Polsce rozwijało się w dużym stopniu organicznie, dlatego osiągnęliśmy nieco niższy poziom rozwoju niż na dojrzałych rynkach europejskich. To, co nas teraz czeka, to dostosowanie firmy do nowej rzeczywistości i rozwijanie biznesu w nowym otoczeniu - dodaje dyrektor finansowy.
Czytaj więcej w serwisie portalspozywczy.pl.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niepewność na rynku produktów szybkozbywalnych pozostanie na dłużej