XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Pomysł na start-up jest ważny, ale trzeba dostosować go do realiów rynkowych

Pomysł na start-up jest ważny, ale trzeba dostosować go do realiów rynkowych
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

- W dzisiejszych czasach ważna jest otwartość na zmiany. Współczesny biznesmen to nawigator wzburzonych mórz - uważa Wojciech Borczyk, założyciel Incuvo.

Liczba start-upów w Polsce rośnie lawinowo. Według danych REGON w połowie 2014 roku zarejestrowanych zostało ponad trzy miliony tego typu działalności. Chociaż nie wszystkim udaje się przetrwać, to jednak są tacy, którzy odnoszą sukcesy.

Udało się Monice Żochowskiej, prezes Phenicoptere, która wprowadziła na rynek linię produktów Glov Hydro Demaquillage.

– Kilka lat temu byłam na praktykach w Tasmanii. Tam poznałam doktora, który zaraził mnie fascynacją naturalnymi sposobami pielęgnacji skóry i technologią mikrowłókien. Nigdy nie lubiłam demakijażu, dlatego wpadłam na pomysł, by stworzyć produkt, który zmywałby makijaż samą wodą – dzięki właściwościom mikrowłókien – opowiada.

– Po powrocie do Polski zaczęłam – wraz z moją wspólniczką Ewą Dudzic – pracować nad projektem. Już w pierwszym etapie tworzenia produktu pozyskaliśmy inwestora – AIP Seed Capital. W ciągu jednego roku weszłyśmy do dwudziestu krajów na świecie. Udało nam się pojawić m.in. na rynku kosmetycznym we Francji, choć wszyscy mówili, że jest to niemożliwe – dodaje Żochowska.

Saule Technologies to firma, która pracuje nad komercyjnym wykorzystaniem perowskitów przez stworzenie nowej generacji ogniw fotowoltaicznych. – Mimo że nasza technologia fotowoltaiczna nie jest jeszcze skomercjalizowana, naszym osiągnięciem jest prowadzenie badań - mówi Piotr Krych, prezes Saule Technologies.

– Namówienie naukowca do współpracy to ogromny sukces. Nam się to udało. Być może dlatego, że Olga Malinkiewicz kontynuowała naukę w Hiszpanii, a tam podejście naukowców jest zdecydowanie bardziej innowacyjne niż w Polsce – komentuje Krych.

Coraz większą popularnością cieszy się zniżkowa aplikacja mobilna – Qpony.pl. Co miesiąc odnotowują 200 tys. pobrań. Jak udało odnieść się tak duży sukces?

– Wszyscy lubią korzystać ze zniżek, a firmy uwielbiają się promować, dlatego też postawiliśmy na kupony zniżkowe. Gdy z dwójką przyjaciół zaczynaliśmy z kuponami w wersji papierowych katalogów rabatowych, było ciężko. Jeszcze kilka lat temu Polacy uważali, że korzystanie z rabatów to obciach. Pogląd ten jednak uległ zmianie. Rośnie zainteresowanie zniżkami, wzrasta także znaczenie branży m-commerce, w której działamy - wyjaśnia Tomasz Jabłoński, dyrektor zarządzający firmą Qpony.pl.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pomysł na start-up jest ważny, ale trzeba dostosować go do realiów rynkowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!