Megaeventy, takie jak COP24 to skala tysiąca małych wydarzeń. Budują obraz obiektów i otwierają przed nimi nowe możliwości – stwierdzili uczestnicy panelu „Przemysł spotkań w Polsce”. Tematami dyskusji były m.in. nowe technologie i nowe formaty eventowe oraz wpływ turystyki biznesowej na gospodarkę.
- Liczba eventów była w ubiegłym roku mniejsza niż rok wcześniej, ale to liczba uczestników powinna być parametrem oceny rynku.
- Nowe obiekty wystawiennicze i kongresowe oraz hotele powstające w różnych miastach Polski spowodowały, że coraz więcej imprez jest organizowanych poza stolicą.
- Do barier rozwoju branży zaliczono m.in. wzrost kosztów, np. energii o 60 proc. z roku na rok, połączony z ograniczonymi możliwościami finansowymi mieszkańców, dla których przygotowywana jest oferta.
- O przemyśle spotkań dyskutowano w ramach panelu „Przemysł spotkań w Polsce”, który odbył się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Do udziału w dyskusji moderowanej przez Magdalenę Kondas, redaktor naczelną MeetingPlanner.pl zostali zaproszeni: Marta Chmielewska, prezes Mea Group, prezes zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej, Marcin Herra, prezes zarządu Areny Gliwice, Andrzej Hulewicz, wiceprezes Mazurkas Travel Poland, Dionizy Smoleń, dyrektor PwC, Marcin Stolarz, prezes zarządu PTWP Event Center oraz Przemysław Trawa, prezes zarządu Grupy MTP.
Paneliści dyskutowali m.in. o źródłach i efektach boomu w branży eventowej oraz formach konkurowania między organizatorami eventów. Mówiono także o tym, jak skutecznie przyciągać wydarzenia, a potem wykorzystać ich potencjał. Wskazano na znaczną rolę samorządów.
Według statystyk w roku 2018 wydarzeń było o 7 proc. mniej niż w roku 2017. Marcin Stolarz stwierdził, że nie zawsze chodzi o liczby. - Istotne jest, żeby robić duże, bardziej prestiżowe imprezy, które trwają dłużej – powiedział Marcin Stolarz. Przypomniał, że podczas COP24 Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe przez 2 miesiące były wyłączone z organizacji eventów z powodu tego jednego wydarzenia, ale jego jakość to rekompensowała.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przemysł spotkań zyskuje nowe przestrzenie i skalę działania