XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Uczestnicy konferencji wydali w 2015 r. w Katowicach prawie 78,3 mln zł

Uczestnicy konferencji wydali w 2015 r. w Katowicach prawie 78,3 mln zł
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Ponad pół miliona osób przyjechało w ubiegłym roku do Katowic, by uczestniczyć w rozmaitych konferencjach i wydarzeniach biznesowych. W sumie wydali w mieście prawie 78,3 mln zł, z czego blisko 23 mln zł na noclegi - wynika z raportu o turystyce biznesowej w Katowicach.

Raport powstał w oparciu o badania uczestników organizowanych w Katowicach spotkań konferencyjnych, prowadzone przez dr. Krzysztofa Cieślikowskiego z katowickiej Akademii Wychowania Fizycznego, we współpracy z katowickim samorządem.

Samorządowcy oceniają, że wyniki raportu potwierdzają, iż Katowice są przygotowane do organizowania i obsługi spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych.

"Sprawdza się strategia, którą przyjęliśmy wiele lat temu, by Katowice z miasta przemysłu ciężkiego przekształcać w miasto +przemysłu spotkań+. Mamy potencjał, który chcemy jeszcze lepiej wykorzystać i skutecznie promować. Dzięki Międzynarodowemu Centrum Kongresowemu (MCK) i położeniu w sercu aglomeracji aspirujemy do roli lidera w dziedzinie turystyki biznesowej" - skomentował prezydent Katowic Marcin Krupa.

Otwarte w marcu ubiegłego roku Międzynarodowe Centrum Kongresowe do końca grudnia było gospodarzem blisko 340 spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział niespełna 320 tys. uczestników. Oznacza to, że obiekt szybko stał się najpopularniejszym miejscem organizacji tego typu imprez w mieście. W sumie w ubiegłym roku na różnego rodzaju konferencje do Katowic przyjechało prawie 582,5 tys. osób - o ponad 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

W marcu zeszłego roku w MCK odbyła się największa impreza biznesowa w Polsce - międzynarodowe targi gier komputerowych i oprogramowania Intel Extreme Masters. W ciągu trzech dni Centrum odwiedziło ponad 104 tys. osób. Przy obsłudze tego wydarzenia pracowało 1,4 tys. osób. Właśnie w marcu do Katowic przyjechało najwięcej uczestników organizowanych tu imprez - prawie jedna czwarta wszystkich ubiegłorocznych gości.

Połączone z halą "Spodka" MCK to największa zadaszona powierzchnia konferencyjna w Polsce. "Mamy obiekt, który jest wyjątkowy pod względem architektonicznym i funkcjonalnym, największy w Polsce. Zyskaliśmy też nowy symbol miasta, ciekawą przestrzeń i miejsce, dzięki któremu kolejne edycje znanych wydarzeń jak Europejski Kongres Gospodarczy czy Intel Extreme Masters mogą się rozwijać, a nowe imprezy budować swój prestiż i rangę" - ocenił prezydent Krupa.

Od niedawna obiekty te mają nowego zarządcę. 2 lutego katowicki magistrat podpisał z firmą PTWP Event Center umowę koncesyjną na zarządzanie Międzynarodowym Centrum Kongresowym oraz halą widowiskowo-sportową Spodek. Umowa, która będzie obowiązywać przez 15 lat, wejdzie w życie 2 maja 2016 r. Czytaj więcej:
Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach mają zarządcę/

W sumie w całym 2015 r. w stolicy Górnego Śląska zorganizowano łącznie ponad 6,6 tys. konferencji i wydarzeń (o ponad 440 mniej niż rok wcześniej), z których ponad 1,1 tys. (17,4 proc.) trwało dwa dni i dłużej.

Osoby nocujące w Katowicach (ok. 15 proc. uczestników) wydały tu średnio 537,1 zł, a pozostałe 148,9 zł. Jednak ta druga kwota nie jest do końca miarodajna, ponieważ ponad 40 proc. uczestników badania nie wydało w Katowicach ani złotówki; wprawdzie jadąc na konferencję kupowali paliwo, bilety czy inne usługi, ale w innych miastach. Uśredniając wydatki tych, którzy coś w Katowicach kupili, oraz pozostałych, wypada 63,66 zł na osobę. Stąd łączne wydatki wszystkich uczestników katowickich spotkań w 2015 r. autorzy raportu oszacowali na blisko 78,3 mln zł.

Najczęściej (prawie 70 proc.) uczestnicy konferencji przyjeżdżają do Katowic samochodami. Chwalą dobre połączenia drogowe stolicy Górnego Śląska z innymi miastami, jednak brakuje im miejsc parkingowych w centrum miasta. Delegaci zauważają "nowoczesną przestrzeń miejską", "dobrą dostępność komunikacyjną", a także "rozmach inwestycji i rozwój biznesu" w mieście; w ciągu ostatnich siedmiu lat na inwestycje w centrum Katowic wydano ponad 2,6 mld zł.

W świetle badań Katowice postrzegane są jako atrakcyjne miejsce na rynku turystyki konferencyjnej i wydarzeń biznesowych. Zaspokajają bowiem - wskazuje raport - oczekiwania delegatów w najważniejszych dla nich aspektach miasta konferencyjnego, jak dostępność komunikacyjna, baza konferencyjna i gastronomiczna. 93 proc. badanych delegatów ponownie przyjechałoby na konferencję do tego samego obiektu, a 90 proc. respondentów ponownie przyjechałoby na spotkanie konferencyjne do Katowic.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Uczestnicy konferencji wydali w 2015 r. w Katowicach prawie 78,3 mln zł

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!