Z inicjatywy Polskiego Związku Zarządców Statków przygotowano projekt ustawy zawierającej propozycje zmian niektórych ustaw, które mają ułatwić rejestrację statków handlowych pod polską banderą. Ma to odwrócić nie tylko obecną sytuację, na skutek której nasza flota klasyfikowana jest pod koniec zestawień światowych, ale także przysporzyć konkretne korzyści polskiej gospodarce.
- W końcu 2017 r. Polska miała 96 statków pełnomorskich, z czego tylko 6 z nich pływało pod flagą polską.
- Powodem ucieczki statków polskich armatorów do krajów tzw. wygodnej bandery (FOC) są wysokie obciążenia fiskalno-administracyjne w Polsce.
- Przeflagowanie 20 statków rocznie przyniosłoby budżetowi państwa ok. 1,68 mln zł przychodów, a ponadto 6,1 mln zł wpływów ZUS.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Zmiana przepisów warunkiem powrotu statków pod polską banderę